Bjorbekk Misjonskirke Betel

Menighetens driftskonto: 2800.05.19016

Vipps til menigheten   93910

Vipps til Søndagsskolen og Barnas Supertirsdag  55 47 33

Bjorbekk Misjonskirke er en aktiv menighet med et variert tilbud for flere generasjoner. Kirken vår, Betel, er et kjent syn for de fleste på Bjorbekk. Menigheten er en del av kirkesamfunnet Misjonskirken Norge. Hovedsamlingen vår er søndagens gudstjeneste som varer fra kl 11.oo til kl 12.30.
Under gudstjenestene er det eget opplegg for barna og etter gudstjenesten samles vi til kirkekaffe.

Barnas supertirsdag:
Dette er en aktivitetsgruppe for alle barn til og med 4.klasse som møtes annenhver tirsdag i partallsuker. Vi starter kl 17.00 med felles sang- og andaktsstund. Deretter går barna under skolealder til egen aktivitetsgruppe. For barna i skolealder bytter de hver gang mellom kjøkkengruppe, hobbygruppe filmgruppe og spill-/lekegruppe.

Fredagsklubben:
Annenhver fredag fra kl 17.00 til 18.30 samles fredagsklubben, som er en klubb
for gutter og jenter fra 4. klasse til og med 7. klasse. Vi starter med samling i ungdomssalen, deretter er det mye lek og spill/aktiviteter. Det er også åpen kiosk.

Impact:
Impact er navnet på vårt ungdomsarbeid fra 8.klasse og oppover. Her møtes mange unge annenhver fredag til ungdomsmøte, mange forskjellige aktiviteter og sosialt fellesskap. Her er det også Kafé/kiosk.

Konfirmanter:
Vi har et konfirmantopplegg som er åpent for alle som vil konfirmere seg hos oss. Det er undervisningskvelder, deltagelse på Impact og  konfirmanttur.

Konfirmasjonsdagene i 2024 er 4. og 5. Mai.

Kontaktperson for konfirmantgruppa er Thomas Toft. Mobil 45453776   Mail:  toft7@outlook.com

Påmeldig for konfirmasjon 2025 åpner 30.April 2024

Konfirmasjonsdagene i 2025 er 3. og 4. Mai

Menighetskor:

Vårt Menighetskor er et trestemt kor som er åpent for alle aldersgrupper. Vi øver annenhver tirsdag i partallsuker.

Formiddagstreff.

Den første onsdag i hver måned kl.11.00 har vi formiddagstreff. Her har vi ofte besøk av gjester som deltar med sang og tale. Treffene er åpne for alle og i hvert treff har vi god bevertning.

Se tidspunkt for alle våre aktiviteter i kalenderen.

Ansatte:

John David Wikstøl

Mail   jo-david@online.no

Thomas Toft

Barne- og ungdomsarbeider

Grethe Knutsen

Leder for barnearbeidet

Pia Wikstøl

Menighetsarbeider

Audun Madsen

Styreleder

Eirik Ånonsen

Torild Ljøstad Bentsen

Grethe Knutsen
Om oss Synnøve Løvdal

Karl Kristian Kristiansen

Historien:
Bjorbekk misjonskirke har røtter i Norges første frikirkelige menighet. Den første menigheten ble grunnlagt i Skien i 1856 av statskirkeprest Gustav Adolf Lammers, og kirkesamfunnet som heter Misjonskirken Norge (tidligere Det Norske Misjonsforbund) ble stiftet 8.juli 1884 av verdensmisjonæren Fredrik Franson fra USA. Dette ble en landsomfattende menighets- og misjonsorganisasjon som var mer opptatt av hva kristne kunne være enige om enn hva man var uenige om. Misjonskirken Norges motto er derfor «Guds barns enhet og menneskers frelse». Bjorbekk Misjonskirke ble etablert som Betel Misjonsmenighet 30.10.1943.

Bjorbekk Misjonskirke
Betel